<%@ Language=JavaScript %> Wyspy Wirtualne z Waldemarem Łysiakiem
Strona głównaDodaj do ulubionychNapisz do nas

  WYSPY SKARBÓW

Z archipelagu wysp odnalezionych
Kolekcjonerstwo, Drodzy Państwo, nie jest nikczemne, ani idiotyczne - jest wzniosłe i uczłowiecza, wbrew zdaniu ludzi wyzbytych jakiejkolwiek pozafizjologicznej pasji, którzy czyjeś zbieractwo "con amore" traktują z lekceważeniem...

więcej

Z archipelagu wysp południowych
Michał Anioł był obłąkany! Duże umysły zawsze ocierają się o obłęd. Nawet esteta musi się zgodzić, że szaleństwo artysty to wzniosłość.

więcej

Z archipelagu wysp bezludnych
Przybyło poselstwo od chrześcijańskiego sułtana Napoleona, którego zwano Wielkim, chociaż był niewiernym psem i pijał wino. Ale był nieprzyjacielem sułtanów Rosji i Anglii...

więcej

 

  Kolebka
  
Wyspy zaczarowane
  Szuańska ballada
  Francuska ścieżka
  Empirowy pasjans
  Cesarski poker
  Perfidia
  Asfaltowy saloon
  Szachista
  Flet z mandragory
  Frank Lloyd Wright
  MW
  Łysiak fiction
  Wyspy bezludne
  Konkwista
  Dobry
  Napoleoniada
  Lepszy
  Milczące psy
  Najlepszy
  Statek
  Malarstwo Białego Człowieka 1
  Malarstwo Białego Człowieka 2
  Malarstwo Białego Człowieka 3
  Malarstwo Białego Człowieka 4
  POCZET królów bałwochwalców
  Malarstwo Białego Człowieka 5
  Napoleon fortyfikator
  Malarstwo Białego Człowieka 6
  Cena
  Malarstwo Białego Człowieka 7
  Stulecie kłamców
  Malarstwo Białego Człowieka 8
  Wyspa zaginionych skarbów
  Kielich
  Empireum tom I i II
  Rzeczpospolita kłamców
  Ostatnia kohorta
  Najgorszy
  Salon 2 część 1
  Salon 2 część 2
  Talleyrand
  Lider
  Historia Saskiej Kępy
  Mitologia świata bez klamek
  4 czyli operacja Sandbox
  Satynowy magik
  Malarstwo biało-czerwone t. 1
  KARAWANa Literatury
  Malarstwo biało-czerwone t. 2
  Życie erotyczne księcia Józefa

 


  WALDEMAR ŁYSIAK - MALARSTWO BIAŁEGO CZŁOWIEKA  tom 7

 Człowieczeństwo jest w sztuce...


 

"Malarstwo ma przyjemność uwodzenia ludzi wrażliwych"

Stendhal

A Łysiak dodaje: "Mógłbym porównać malarstwo do lekarstwa - do antidotum na wredną codzienność". "Czytanie" obrazów nie jest rzeczą łatwą, a zazwyczaj nie jest również rzeczą skończoną, gdy "lekturę" odkładamy. Sztuka bowiem to nie tylko "uświęcanie natury", jak chciał w "Definicji neotradycjonalizmu" (1890) wielki francuski malarz Maurice Denis. To również szyfrowanie natury. Hiszpański filozof, Jose Ortega y Gasset: "Cały urok malarstwa leży w tym, iż jest ono hieroglifem, nad którego rozszyfrowaniem można trudzić się bez przerwy, wciąż od nowa, doszukując się coraz to innych aspektów" (1943). Gdy Ortega y Gasset pisze o deszyfrantach malarstwa - pisze o mnie."
W kolejnym, już siódmym albumie poznajemy dzieła wielu znanych i często kontrowersyjnych malarzy europejskich, tematycznie zaś rozdział 69 traktujący o nimfetkach w malarstwie i wynikłej zbieżności z tą erotyczną liczbą jest jak powiada autor całkowicie niezamierzony...


Rozdział 67 - Weneckie pożegnania
Francesco GUARDI (1712-1793),

Rozdział 68 - "Papa Frago"
Jean-Honore FRAGONARD (1732-1806),

Rozdział 69 - Rokokowa "Lolita"
Jean-Antoine WATTEAU (1633-1707)
Francois BOUCHER (1703-1770)
Jean-Honore FRAGONARD (1732-1806)
Jean-Baptiste GREUZE (1725-1805)

Rozdział 70 - Lizus
Jaques-Luis DAVID (1748-1825),

Rozdział 71 - Tercet preromantyczny
Joseph VERNET (1758-1836)
Hubert ROBERT (1733-1808)
Johann  Heinrich FÜSSLI (1741-1825)

Rozdział 72 - Biblia piekła
Wiliam BLAKE (1757-1827),

Rozdział 73 - Dwa sobowtóry: dziewica i dziwka
Francois GERARD (1770-1837),

Rozdział 74 - "Co artysta chciał powiedzieć?"
Francisco GOYA y Lucientes (1746-1828),

Rozdział 75 - "- Tu mieszka malarz!" (Tańczący ze skrzypcami)
Jean Auguste Dominique INGRES (1780-1867),

Rozdział 76 - Białe konie Romantyzmu
George STUBBS (1724-1804)
GROS (1771-1835)
J. L. DAVID (1748-1825)
Theodore GERICAULT (1791-1824)
Eugene DELACROIX (1789-1863)

  WYDANIA

EXLIBRIS Galeria Polskiej książki, Chicago-Warszawa 2000
Nobilis, Warszawa 2011


Copyright ©2001 - 2013  KRISAND

All rights reserved.